Gözlerimde güllerden kokulu eski burukluk
Esrik bir tebessüm var küskün dudaklarımda
Bağrımda üşüyor bak soğuksu bir suskunluk..
Bir hasret geziniyor bomboş sokaklarımda
"Kimselerin Bilmediği,SEN" Diye Bir Yanım Var..
Her yerimden fışkıran "yâr" dediğim canım var
Gecemin Düşü gibi hâyâlimde Ünüm var
Affedilen suçlarım , serbest yasaklarımda
Bir ilanmış mutluluk, padişah fermanında
Dertleri arıtıyor yüreğim dermanın da
Arıyorum umudu hatıra ormanında
Dünlerin içinde kalan yarınlarımda
Nereye gidiyoruz söylesene sevgili
Savruluruz deryada kaderimiz yetkili
Şimdi gönül sarayı sevmek ile ilgili
Bir yazı yayınlıyor sevda satırlarımda
Bu duygu bana özgün
Aşka taşınıyorum
Yirmi dört saat her gün
Seni düşünüyorum
Duygular yaşıyorken
Yapraklar üzüyorsun
Güle çiğ düşüyorsun
Seni düşünüyorum
Karalar bağlıyorken
Şiirler çağlıyorken
Bulutlar ağlıyorken
Seni düşünüyorum
Bir sigara yakıp da
Aşk tacını takıp da
Uzaklara bakıp da
Seni düşünüyorum
Hâyâlimde, hülyamda
Kendi sevgi dünyamda
Gerçeğimde rüyamda
Seni düsünüyorum
Ne zaman ki babanızı kaybediyorsunuz,
işte o zaman gerçekten büyüyorsunuz.
Çünkü çınarın gölgesi yok artık üzerinizde.
Sizi fark etmediğiniz halde yağmurdan, güneşten koruyormuş meğer o gölge.
Siz de aile kuruyorsunuz, baba oluyorsunuz,
sizin de gölge yaptığınız ve koruduğunuz birileri oluyor
ama o gölgeyi çok arıyorsunuz.
Babanız öldüğünde büyüyorsunuz.
Artık soru soracağınız, öğreneceğiniz, azarını duyacağınız,
takdirini alacağınız, akşam eve dönerken yolunu gözleyeceğiniz,
korkacağınız bir babanız yoksa büyüyorsunuz.
Yarınınızdan sorumlu tuttuğunuz, her istediğinizi almak zorunda olan o kişi yoksa artık...
Hep sessiz ağlayan, suskun seven, en zor dönemde bile yıkılmaz görünen, sırtınızı dayadığınız çınar ağacınız yoksa artık...
Büyüyorsunuz o zaman işte.
Savaşın ortasında komutansız kalmaktır, babasız kalmak.
Kaç yaşınızda olursanız olun babanız yaşıyorsa hala çocuksunuzdur...!
Seni görür görmez başladı sevda
Aşkı bende taşımak ne kadar güzel
Böyle sevmek için yayılsın moda
Seni sende yasamak ne kadar güzel
Gönül ocağında ateş yakarak
Ruhun yakasına çiçek takarak
Ellerini tutup göze bakarak
Sevgiye ulaşmak ne kadar güzel
Sevmeyen bilemez der ki aşk nerde
Sevgiler tütüyor aşk olan serde
Gözlerden ırakta tenha bir yerde
Yâr ile buluşmak ne kadar güzel
Onu özleyip de delicesine
Gönül bahçesinde çiçekçesine
Yalandan uzakta gerçekçesine
Hasretle dalaşmak ne kadar güzel
Sevda sokağında ışıklar saçıp
Gönül diyarında aşka yer açıp
Sevda kanadıyla,havaya uçup
Bulutta dolaşmak ne kadar güzel
Felek tezgâhında oyun bozarak
Duygu kalemiyle siper kazarak
Ferdali,adını aşka yazarak
Sevda ile taşmak ne kadar güzel
Ne oldu demeden soru sormadan
Baş eğmez gururum elimden gitti
Yaşadım dünyada ruhu yormadan
Taptaze umudum elimden gitti
Gönlümde duygular saçın tararken
İşe yaramazlar işe yararken
Severek kalbime huzur ararken
O tatlı huzurum elimden gitti
Hasretler aşkımı tarumar etti
Ruhumu canımı yaktı mahvetti
Bu sevgi gönlümü yaktı kahretti
Kalbimdeki nurum elimden gitti
Neden hiç görülmez ona erdiğim
Sevginin hasıydı yâre serdiğim
Bir yabancı oldu gönül verdiğim
O en güzel yarim elimden gitti
Kendimi bıraktım güne iyice
Yaşadım yıllarca işte öylece
Sevmeye tövbeli oldum böylece
O duygusal yerim elimden gitti
Gözünün önündeydim dolaştım durdum
Ne yazık ki sen beni hiç görmek istemedin
Ilgini çekmek için ne çok oyunlar kurdum
Sen bana o kalbini hiç vermek istemedin
Şu geniş yüreğime koca dünya dar iken
Aşkınla yandı kalbim yüce dağlar kar iken
Bende çiçek bahçesi, bir lalezar var iken
Gönlüne sevgileri hiç sermek istemedin
Nice çile dertleri geçirirken elekten
Feryadını duymadın çok çektim o felekten
Usanmadı bıkmadı bir an seni sevmekten
Sense lalezarımdan bir buketçik dermedin
Hayalimde yürüdüm seninle hep elele
Yüreğim darmadağın yaşandı kaç zelzele
Sevgimi hissetmedin ne yaptıysam nafile
Benle aşkta zirveye hiç varmak istemedin
Ferdali de insandı en sonunda pes etti
Baktı ki sevilmedi ondan sonra yas etti
Kapattı dudağını sevgilere sus etti
AŞK resminde yan yana hiç durmak istemedin
Bir yer verdin bana sevda konunda
Senin yanında ben çok mutlu oldum
Aradım aradım bak en sonunda
Sıcak bir yuvada huzuru buldum
Arayan bulumuş derlerdi doğru
Kul dertli olurmuş derlerdi doğru
Selden kum kalırmış
derlerdi doğru
Sisli bir havada huzuru buldum
Açıldım deryaya kendimden kaçıp
Bir nida yükseldi cana nur saçıp
Yalvardım allaha elimi açıp
Dildeki duada huzuru buldum
,Gönlümde sıcacık duygular sezdim
Sevdanin yolunda bastığı izdim
Ruhumda bir yara öylece gezdim
Dümdüz bir ovada huzuru buldum
Ferdali olarak yaşadım aşkı
Kimseye demedim bu güzel meşki
Yüreğim rahat bir sevdanın köşkü
Adil bir davada huzuru buldum
Kalbime nakşettim senin sevgini
En mutlu günümde yaşadım seni
Paylaştım kendlmle senin derdini
Çok sevdim gönlümde taşıdım seni
Aşkın içimdeydi sevgin gönlümde
Sevinç oldum bana ahir ömrümde
Seninle güldüm ben mutlu günümde
Ben herkesten fazla anladım seni
Sevdana can dedim kalbime serdim
Sevgin sevgim oldu derdin de derdim
Duygumu gönlüne emanet verdim
Sevgi ile aşk ta tanıdım seni
Hem bugünüydün hem de dünüydün
Sen benim ömrümde doğum günüydün
Kalbimin noksan olan yönüydün
Gönül yırtığıma yamadım seni
Ferdaliyim yürek sevginle çarpar
Gönlümde bir kuş var hep kanat çırpar
Mutluluk yakında bana göz kırpar
Hayatta her an aradım seni
Hasretle başladı hazin hikâye
Gülü asla solduracak değilim
Senden geldi bana bu şok hediye
Senden ayrılınca canım sevgilim
Ömrümün üstünden çok
zaman geçti
Hayatın orağı günleri biçti
O göçmen kuşları uzağa göçtü
Senden ayrılınca canım sevgilim
Vuslatın müjdesi bıraktı jesti
Mutluluk benimle selamı kesti
Bahtımın rüzgârı tersinden esti
Senden ayrılınca canım sevgilim
Sevgiyle başlayan, vedayla bitti
Gururun elleri sevgiyi itti
Bütün umutlarım çekip de gitti
Senden ayrılınca canım sevgilim
Ay ışığı bana düşmandı sanki
Işığından bile pişmandı sanki
Güzel bir hayâli düş sandı sanki
Senden ayrılınca canım sevgilim
Bir karınca bile çalışıyorken
Yan gelip de yatmak olmaz arkadaş
Insanlar yaşamla savaşıyorken
Koca ömür böyle dolmaz arkadaş
Taşın altına sok artık elini
Nafakan uğruna akıt terini
En sonunda biri alır yerini
Bu dünya kimseye kalmaz arkadaş
Etliye sütlüye karış biraz da
Bak bakalım çiçek var mı kirazda
Asıl gerçek saklı namaz niyaz da
Kul gönül pasını silmez arkadaş
Elim asla düşkün olana vurmaz
Kulağım kötüden sözleri duymaz
Ya sözleri ya da müziği uymaz
Gönlünde her şarkı çalmaz arkadaş
Zararın olmasın masum insana
Sevda koyuyorsan gönül kasana
O zaman sevilmek yakışır sana
Aşkın yeri asla dolmaz arkadaş
Ferda Nayman
Son Köşe Yazıları
Gözlerimde güllerden kokulu eski buruklukEsrik bir tebessüm var küskün dudaklarımda Bağrımda üşüyor...
(25 Haziran 2026 14:34:20)
Gidiyorum bu şehirden sen mutlu ol.Hüzünleri yükledim parçaladığın yüreğime,Sol yanımı alıp gittin cansız bedenimde...
(25 Haziran 2026 03:52:37)
Dün akşam bir rüya gördümYemyeşil bir orman ve denizYakmıştı mangalı elinde maşaKurmuştuk masayıDonatmıştık,Her yan...
(25 Haziran 2026 03:50:44)
Siyasette son günlerde yaşananları izledikçe insanın aklına tek bir soru geliyor: Bu millet size oy verirken ne iç...
(25 Haziran 2026 03:40:11)
Hayaller ötesinde lâl olmuş her şeyDilsizim, nefessizim, körümYana yakıla gel yârBir nefes saniyesinde tüten kokunu yıll...
(24 Haziran 2026 21:45:57)