logo
Yükleniyor...
logo
add image

EĞİTİMİN SAHADAKİ NABZI ŞAHİNBEY’DE TUTULDU: VİZYON, İSTİŞARE VE ORTAK AKIL BULUŞMASI
HABER: ALİ DUYSAK | 24.06.2026 14:35

EĞİTİMİN SAHADAKİ NABZI ŞAHİNBEY’DE TUTULDU: VİZYON, İSTİŞARE VE ORTAK AKIL BULUŞMASI

GAZİANTEP- Şahinbey Belediyesi Toplantı Salonu’nda düzenlenen 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Sene Sonu Okul Müdürleri Toplantısı’nda İl Millî...


add image
EĞİTİMİN SAHADAKİ NABZI ŞAHİNBEY’DE TUTULDU: VİZYON, İSTİŞARE VE ORTAK AKIL BULUŞMASI
24.06.2026 14:35

EĞİTİMİN SAHADAKİ NABZI ŞAHİNBEY’DE TUTULDU: VİZYON, İSTİŞARE VE ORTAK AKIL BULUŞMASI

GAZİANTEP- Şahinbey Belediyesi Toplantı Salonu’nda düzenlenen 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Sene Sonu Okul Müdürleri Toplantısı’nda İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı, Şahinbey ilçesinde görev yapan okul ve kurum müdürleriyle bir araya geldi. Eğitimin sahadaki yansımalarının kapsamlı biçimde ele alındığı toplantıda geride kalan eğitim öğretim yılı çok yönlü bir bakış açısıyla değerlendirildi. Okulların akademik başarı düzeylerinden sosyal ve kültürel faaliyetlerine, öğrenci odaklı uygulamalardan yerel imkânlarla güçlendirilen projelere kadar birçok başlıkta görüş alışverişinde bulunuldu. Toplantıda ayrıca Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda yürütülen çalışmalar ele alınırken eğitimde niteliğin artırılması, okul ikliminin güçlendirilmesi ve kurumsal kapasitenin geliştirilmesine yönelik adımlar üzerinde duruldu. İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Önder Arpacı, konuşmasında eğitimin yalnızca bir eğitim öğretim yılından ibaret olmadığını, süreklilik ve vizyon gerektiren bir süreç olduğunu vurguladı. Arpacı, okul müdürlerinin bu sürecin en önemli yapı taşları olduğunu ifade etti. Toplantı, karşılıklı görüş ve değerlendirmelerin paylaşılmasıyla sona erdi. HABER: ALİ DUYSAK  

Bölgenin Genetik Tanı Üssü Gaziantep Şehir Hastanesi  Yapay Zekâ Destekli Sistemlerle Genetik Tanıda Hız ve Güven Bir Arada
24.06.2026 14:32

Bölgenin Genetik Tanı Üssü Gaziantep Şehir Hastanesi Yapay Zekâ Destekli Sistemlerle Genetik Tanıda Hız ve Güven Bir Arada

GAZİANTEP- Gaziantep Şehir Hastanesi bünyesinde hizmet veren Genetik Hastalıklar Tanı Merkezi, sahip olduğu ileri teknoloji altyapı ve uzman kadrosuyla yalnızca Gaziantep'in değil, bölgenin de en önemli genetik tanı merkezlerinden biri haline geldi.Yapay zekâ destekli analiz sistemlerinden yeni nesil dizileme teknolojilerine kadar birçok ileri uygulamanın kullanıldığı merkezde, daha önce aylar sürebilen bazı genetik incelemeler artık haftalar içerisinde tamamlanabiliyor.25 kişilik uzman ekip tarafından hizmet verilen merkezde; Sitogenetik, Moleküler Sitogenetik ve Moleküler Genetik olmak üzere üç ayrı birimde kapsamlı genetik tanı hizmetleri sunuluyor. Merkez, hem çocukluk çağında görülen kalıtsal hastalıkların hem de erişkin dönemde ortaya çıkan birçok genetik ve kanser ilişkili hastalığın tanısında önemli rol üstleniyor.Soybağı için Türkiye’de 3 merkezden biri olma özelliğini taşıyor.90 Gün Süren Analizler Artık Haftalar İçinde SonuçlanıyorMerkezin Sitogenetik Birimi'nde kan, amniyosentez, koryon villus örneği, düşük materyali ve kemik iliği gibi farklı örneklerden kromozom analizleri gerçekleştiriliyor. Birimde kullanılan yapay zekâ ve makine öğrenmesi destekli sistemler sayesinde klasik yöntemlerle yaklaşık üç ay sürebilen analiz süreçleri 1 ila 2 hafta içerisinde tamamlanabiliyor.Bu teknoloji sayesinde hem tanı süreci hızlanıyor hem de sonuçların doğruluk oranı artırılıyor. Uzmanlar, merkezin bu yönüyle Türkiye'de sayılı merkez arasında yer aldığını belirtiyor.Moleküler Sitogenetik Birimi'nde özellikle lösemi ve diğer hematolojik kanserlerin tanısında kullanılan FISH analizleri gerçekleştiriliyor. Tam otomatik sistemlerle yürütülen süreçlerde insan kaynaklı hata riski en aza indirilirken, sonuçlar ortalama 7 gün içerisinde raporlanabiliyor.Genlerden Tedaviye Uzanan YolMerkezin Moleküler Genetik Birimi ise genetik tanı alanındaki en kapsamlı hizmetlerin sunulduğu bölümlerden biri olarak öne çıkıyor. Yeni Nesil Dizileme (NGS), Sanger Dizileme, Real-Time PCR ve MLPA gibi ileri teknolojiler kullanılarak tek gen hastalıklarından kalıtsal kanser sendromlarına, nörogenetik hastalıklardan metabolik hastalıklara kadar çok geniş bir yelpazede analiz gerçekleştiriliyor.Klinik sorumlu hekimi Uzm. Dr. Abdullah İhsan Gürler öncülüğünde yürütülen çalışmalarda elde edilen veriler, gelişmiş biyoinformatik analizlerle değerlendirilerek hekimlerin tanı ve tedavi süreçlerine önemli katkı sağlıyor.İl Sağlık Müdürlüğü’nden Güçlü DestekSağlık Bakanlığı’nın izni ve Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü’nün planlama, koordinasyon ve altyapı desteğiyle güçlendirilen Genetik Hastalıklar Tanı Merkezi, bölgesel referans merkez kimliğini daha da pekiştirdi. Sağlık hizmetlerinin niteliğini artırmaya yönelik yatırımlar ve yürütülen teknolojik dönüşüm süreçleri, merkezin kapasitesinin gelişmesinde önemli rol oynadı.Gaziantep İl Sağlık Müdürü Dr. Beytullah Şahin ise merkezin geldiği noktayı şu sözlerle değerlendirdi:“Gaziantep Şehir Hastanemiz bünyesinde hizmet veren Genetik Hastalıklar Tanı Merkezimiz, ileri teknoloji altyapısı ve uzman kadrosuyla sadece ilimizin değil, bölgemizin de sağlık kapasitesine önemli katkı sunmaktadır. Yapay zekâ destekli sistemlerin kullanımıyla birlikte tanı süreçlerinde hem hız hem de doğruluk oranı ciddi şekilde artmıştır. İl Sağlık Müdürlüğü olarak bu tür yenilikçi ve nitelikli sağlık hizmetlerini desteklemeye ve geliştirmeye devam edeceğiz.”Bölgenin Referans Merkezi KonumundaGaziantep Şehir Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Ahmet Uluşan ise güçlü teknolojik altyapısı, deneyimli insan kaynağı ve hızlı sonuçlandırma kapasitesiyle Gaziantep Şehir Hastanesi Genetik Hastalıklar Tanı Merkezi, yalnızca Gaziantep'ten değil çevre illerden gelen hastalara da hizmet veriyor. Genetik tanıda yüksek doğruluk, hızlı sonuç ve kapsamlı analiz imkânı sunan merkez, bölgenin referans laboratuvarlarından biri olarak çalışmalarını sürdürüyor”dedi. HABERT: ALİ DUYSAK 

BAŞKAN ŞAHİN PROJE HAKKINDA BİLGİ VERDİ
24.06.2026 12:57

BAŞKAN ŞAHİN PROJE HAKKINDA BİLGİ VERDİ

GAZİANTEP-  Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Gazi Konut tarafından hayata geçirilecek Yeni Bahçelievler Projesi, vatandaşları aileleriyle birlikte doğayla buluşturacak. Şehrin konut ihtiyacını uygun fiyatlı ve kaliteli projelerle karşılamak amacıyla Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından kurulan ve bugüne kadar hayata geçirdiği başarılı çalışmalarla dikkat çeken Gazi Konut, yeni bir yaşam projesini daha Gazianteplilerin hizmetine sunmaya hazırlanıyor. Yeni Bahçelievler Projesi sayesinde vatandaşlar, şehrin yoğun temposundan uzaklaşabilecekleri, toprakla ve doğayla iç içe bir yaşam alanına kavuşacak. Şehitkamil ilçesine bağlı Bedirköy ve Suboğazı Mahalleleri’nde yükselecek projede, 50 metrekare bahçe alanı, 14 metrekare veranda ve 30 metrekare kapalı kullanım alanından oluşan toplam 20 bin bahçeli ev inşa edilecek. ŞAHİN: PROJEYLE İLGİLİ BÜTÜN ÇALIŞMALAR YAPILDI Konu hakkında açıklamada bulunan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, insanların hafta sonlarında büyük aileleriyle birlikte toprakla buluşarak huzurlu vakit geçirmek istediğini belirterek şunları söyledi: “Toprakta yürüdüğü zaman bütün stresini aldığı, topraklanmanın yapıldığı mekanları çoğaltmak gerekiyor. Büyük şehirlerde kentbostan dediğimiz kavramı sağlamak çok kolay olmuyor. Biz o yüzden çok güzel bir çalışma yaptık. 1 milyon metrekare içerisinde Gazi Konut’un hazırladığı bahçelievleri, bütün çalışması yapıldı.” AİLEYLE BİR ARAYA GELECEĞİ, TOPRAKLA BULUŞACAĞI, DİNLENECEĞİ, MUHABBET EDECEĞİ BİR ÇALIŞMAYI TAMAMLADIK Konuşmasının devamında proje hakkında bilgiler veren Başkan Fatma Şahin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bunun içerisinde bir ailenin altta bir mutfağının, gelip yemeğini yiyip kahvaltısını yapacağı bir mekan var. Üstte de nenenin, dedenin, torunun birlikte yatacağı yatak odaları var. Bu kompakt sistemin önünde de bostanımız var. Çocuklarımız domates nasıl yetişir, biber fidesi nasıldır, bir salatalık kokusu nasıl olur, Antep biberinin ne farkı var, bunların hepsini göreceği ve o ektiği fidenin nasıl hayata geçtiğini, bunun nasıl kahvaltı sofrasında çok güzel kokan bir domatese dönüştüğünü görmesi gerekiyor. Bahçelievlerdeki muradımız bu. Hafta sonu insanların büyük aileyle bir araya geleceği, toprakla buluşacağı, dinleneceği, muhabbet edeceği bir çalışmayı tamamladık.” BUTİK VE AYNI ZAMANDA BİR O KADAR DA EKONOMİK Temmuz ayı içerisinde projenin kamuoyuyla paylaşılacağını ve gelen talepler doğrultusunda bahçeli evlerin bir yıl içerisinde tamamlanacağını aktaran Başkan Şahin, sözlerini şu ifadelerle tamamladı: “Butik ve aynı zamanda bir o kadar da ekonomik. Gelip bir emeklinin bunu alabileceği, gelip bir orta gelirlinin bunu alacağı, ekonomik anlamda ödenebilirliği kolaylaştıracağı bir model çalıştık. Hem ekonomik hem huzurlu, mutlu büyük ailenin bir araya geldiği bahçelievler hayırlı olsun.” Yeni Bahçelievler Projesi, vatandaşların doğayla bağ kurabileceği, aileleriyle kaliteli zaman geçirebileceği ve şehir yaşamının stresinden uzaklaşabileceği yeni bir yaşam modeli sunmayı hedefliyor.  HABER: ALİ DUYSAK 

İYİ Parti'de Tandoğan Seferberliği: Gaziantep Teşkilatı Ankara'ya Hazırlanıyor
24.06.2026 12:47

İYİ Parti'de Tandoğan Seferberliği: Gaziantep Teşkilatı Ankara'ya Hazırlanıyor

GAZİANTEP- İYİ Parti Teşkilat 4. Bölge Koordinatörlüğü görevine atanan Sedat Kılınç, görevlendirilmesinin ardından ilk resmi ziyaretini Gaziantep'e gerçekleştirdi. Gaziantep İl Başkanlığı'nda düzenlenen toplantıda teşkilat mensuplarıyla bir araya gelen Kılınç, 27 Haziran'da Ankara Tandoğan Meydanı'nda gerçekleştirilecek büyük mitingin hazırlıklarını masaya yatırdı.Gaziantep İl Başkanı Şerif Başkülekçi'nin ev sahipliğinde gerçekleşen programa İl Divan Kurulu üyeleri, İl Yönetim Kurulu üyeleri, ilçe başkanları ve çok sayıda partili katıldı. Yoğun katılımın olduğu toplantıda teşkilat çalışmaları, saha faaliyetleri ve yaklaşan organizasyonlar kapsamlı şekilde değerlendirildi. TEŞKİLATLAR SAHAYA İNİYORToplantıda mahalle, köy ve site temsilciliklerinin oluşturulması, sandık görevlilerinin belirlenmesi ve yeni üye kayıt çalışmaları ele alındı. Parti teşkilatlarının daha etkin hale getirilmesi ve vatandaşlarla daha güçlü iletişim kurulması amacıyla izlenecek yol haritası üzerinde görüş alışverişinde bulunuldu.ESNAF VE VATANDAŞLARIN NABZI TUTULDUToplantının ardından Sedat Kılınç ve beraberindeki heyet, Gaziantep'te saha ziyaretlerine başladı. İlk olarak Kalyon Kavşağı çevresindeki esnafları ziyaret eden heyet, iş yeri sahiplerinin sorun ve taleplerini dinledi.Daha sonra Değirmiçem Semt Pazarı'nda vatandaşlarla bir araya gelen İYİ Parti heyeti, ekonomik koşullar, hayat pahalılığı ve bölgenin öncelikli sorunları hakkında görüş alışverişinde bulundu. Vatandaşlardan gelen öneri ve talepler not alınırken, teşkilat çalışmaları hakkında da bilgilendirmeler yapıldı.SEDAT KILINÇ'TAN TANDOĞAN ÇAĞRISIProgram sonunda açıklamalarda bulunan İYİ Parti 4. Bölge Teşkilat Koordinatörü Sedat Kılınç, 27 Haziran'da Ankara Tandoğan Meydanı'nda gerçekleştirilecek büyük buluşmanın önemine dikkat çekerek tüm vatandaşları mitinge davet etti.Kılınç, "27 Haziran'da Ankara Tandoğan Meydanı'nda gerçekleştirilecek büyük buluşmaya Gaziantep'ten en yüksek katılımı sağlamayı hedefliyoruz. Tüm vatandaşlarımızı Türk bayraklarıyla birlikte bu tarihi mitinge davet ediyoruz. Tandoğan Meydanı'nda birlik ve beraberlik mesajı vereceğiz. Gaziantep'in güçlü katılımıyla sesimizi daha gür duyuracağız." dedi.BAŞKÜLEKÇİ: 10 OTOBÜS HAZIRİYİ Parti Gaziantep İl Başkanı Şerif Başkülekçi ise yaptığı açıklamada, Sedat Kılınç'ın yeni görevinin hayırlı olmasını dileyerek şunları söyledi:"4. Bölge Koordinatörlüğü görevine atanan Sayın Sedat Kılınç'a yeni görevinde başarılar diliyorum. Bölge koordinatörümüzle uyum ve ahenk içerisinde çalışarak partimizi en iyi şekilde temsil edeceğiz. Kendilerine ziyaretleri ve teşkilatımıza verdikleri bilgiler için teşekkür ediyorum. Tüm teşkilat mensuplarımızla birlik ve beraberlik içerisinde çalışarak partimizi büyütmeye devam edeceğiz.Ankara Tandoğan Mitingi için hazırlıklarımızı tamamladık. Gaziantep İl Başkanlığı olarak 10 otobüs kaldıracağız. Katılım durumuna göre ilave otobüsler de tahsis edebiliriz. Gaziantep olarak üzerimize düşen görevi yerine getirmeye hazırız. Gaziantep'in sesini Ankara'da da duyuracağız."GÖZLER 27 HAZİRAN'DA ANKARA'DAİYİ Parti'nin Türkiye'nin dört bir yanından yoğun katılım beklediği Ankara Tandoğan Mitingi için hazırlıklar sürerken, Gaziantep teşkilatlarının da organizasyona güçlü destek vermek amacıyla çalışmalarını hızlandırdığı öğrenildi. Siyasi gündemin önemli buluşmalarından biri olması beklenen mitingde Gaziantep'ten geniş katılım sağlanması hedefleniyor. HABER: ALİ DUYSAK 

KIRSAL KALKINMA YATIRIMLARI DESTEKLEMELERİNDE BAŞVURU SÜRESİ 30 HAZİRAN'A UZATILDI
24.06.2026 09:41

KIRSAL KALKINMA YATIRIMLARI DESTEKLEMELERİNDE BAŞVURU SÜRESİ 30 HAZİRAN'A UZATILDI

KIRSAL KALKINMA YATIRIMLARI DESTEKLEMELERİNDE BAŞVURU SÜRESİ 30 HAZİRAN'A UZATILDIMuğla İl Tarım ve Orman Müdürü Seyfettin Baydar, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülen Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklenmesi Programı ile Tasarruflu Tarımsal Sulama Sistemleri Desteklemeleri kapsamında başvuru sürelerinin 30 Haziran 2026 tarihine kadar uzatıldığını belirterek üretici ve girişimcilere çağrıda bulundu."Başvurular için üreticilerimize ilave süre tanındı"İl Müdürü Seyfettin Baydar, kırsalda üretimi, istihdamı ve teknolojik dönüşümü desteklemeyi amaçlayan programlara yönelik yoğun ilgi nedeniyle başvuru sürelerinin uzatıldığını ifade ederek;"Tarım ve Orman Bakanımız Sayın İbrahim Yumaklı'nın açıkladığı üzere, Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklenmesi Programı ile Tasarruflu Tarımsal Sulama Sistemleri Desteklemeleri kapsamında başvuru süresi 30 Haziran 2026 tarihine kadar uzatılmıştır. Üreticilerimizin ve girişimcilerimizin bu fırsatı değerlendirerek başvurularını tamamlamalarını bekliyoruz." dedi.Kırsal Kalkınma Yatırımları ve Tasarruflu Sulama Desteklemeleri için son başvuru tarihi 30 Haziran 2026 olarak güncellendi.Baydar, kırsal kalkınmayı güçlendirecek yatırımlar için önemli bir bütçenin ayrıldığını belirterek şunları kaydetti:"Program kapsamında kırsalda üretim, istihdam ve teknolojik dönüşümü desteklemek amacıyla 10 milyar liralık bütçe girişimcilerimizin kullanımına sunulmaktadır. Bu yıl önceki dönemlerden farklı olarak hem hibe oranları hem de proje üst limitleri artırılmıştır."100 bin TL ile 30 milyon TL arasındaki projelere KDV dâhil yüzde 50 ila yüzde 70 oranında hibe desteği sağlanacak.İl Müdürü Baydar, desteklenecek yatırım alanlarının oldukça geniş bir yelpazeyi kapsadığına dikkat çekerek;"Tarımsal ürünlerin işlenmesi, paketlenmesi ve depolanmasından modern seralara, hayvancılık yatırımlarından su ürünleri yetiştiriciliğine, arıcılıktan yenilenebilir enerji yatırımlarına ve akıllı tarım teknolojilerine kadar birçok alanda yatırımcılarımız desteklerden yararlanabilecektir." ifadelerini kullandı.Destek programı kapsamında veri temelli üretim, otomasyon, robotik sistemler ve yapay zekâ tabanlı tarım uygulamalarının da teşvik edildiğini vurgulayan Baydar, tarımda teknolojik dönüşümün hızlandırılmasının hedeflendiğini söyledi.Kadın ve genç girişimciler ile aile işletmelerine pozitif ayrımcılık uygulanacak.Baydar, kadınlar ve gençlerin kırsal kalkınma sürecindeki rolünün güçlendirilmesine yönelik özel düzenlemelerin bulunduğunu belirterek;"Program bütçesinin en az yüzde 20'si kadın ve genç girişimcilerimizin yatırımlarına, yüzde 30'u ise aile işletmelerimize ayrılmıştır. Kırsalda üretimin sürdürülebilirliği açısından gençlerimizin ve kadınlarımızın desteklenmesini son derece önemsiyoruz." dedi.Program kapsamında hibeye esas proje tutarının 100 bin TL ile 30 milyon TL arasında değiştiğini, aile işletmeleri için üst limitin 8 milyon TL olarak belirlendiğini ifade eden Baydar, kabul edilen projelerde yüzde 50 ila yüzde 70 arasında hibe desteği uygulanacağını söyledi.Ayrıca, yenilenebilir enerji kullanımı ve otomasyon sistemleri içeren projelere ilave hibe desteği sağlanacağını belirtti.Tasarruflu tarımsal sulama sistemlerinde 10 milyon TL'ye kadar olan yatırımlara yüzde 50-70 oranında hibe desteği verilecek.İl Müdürü Baydar, su kaynaklarının etkin kullanımının önemine dikkat çekerek, tasarruflu tarımsal sulama sistemleri kapsamında;Damla sulama,Yağmurlama,Mikro yağmurlama,Yüzey altı damla sulama,Center pivot ve lineer sulama sistemleri,Tamburlu sulama sistemleri,Güneş enerjili sulama sistemleri,Akıllı sulama ve otomasyon sistemleri yatırımlarının destekleneceğini kaydetti.Son olarak üretici ve girişimcilere çağrıda bulunan Baydar;"Kırsal alanda yatırım yapmak isteyen tüm üreticilerimizi ve girişimcilerimizi, başvuru süresinin 30 Haziran 2026 tarihine kadar uzatılmış olmasını fırsat bilerek projelerini hazırlamaya ve desteklerden yararlanmaya davet ediyoruz. Muğla İl Tarım ve Orman Müdürlüğümüz ile ilçe müdürlüklerimiz, başvuru sürecinde vatandaşlarımıza gerekli teknik desteği sağlamaya devam edecektir." dedi.Kırsalda üretimi güçlendirecek desteklerden yararlanmak isteyen yatırımcılar için son başvuru tarihi: 30 Haziran 2026.HABER: OSMAN ACAR / MUĞLA

METRO İÇİN YEŞİL FİNANSMAN MÜJDESİ!
23.06.2026 18:34

METRO İÇİN YEŞİL FİNANSMAN MÜJDESİ!

GAZİANETP-  Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Londra’da düzenlenen Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Yeşil Şehirler Konferansı’nda Gaziantep Modeli ve yeşil dönüşümle ilgili tecrübelerini aktarırken metro için gerekli yeşil finansmanı EBDR’de yapacağı temaslarla sağlayacağının müjdesini verdi. Yeşil Şehirler Ağı’nın 10’uncu yılında Gaziantep ve Türkiye’yi temsil eden Başkan Fatma Şahin, düzenlenen başkanlar konferansında yerini aldı. Düzenlenen oturumda yer alan Başkan Fatma Şahin, “Yeşil Şehirlerden Yeşil Gezegene: Gaziantep Modeli” ni anlatarak kentte yaptığı yeşil dönüşümü ve tecrübelerini aktardı. Konferansta Başkan Şahin ayrıca “Dirençli Yeşil Şehir” yaklaşımını salonu dolduran belediye başkanları ve kurum temsilcileriyle paylaştı. Konferansta temaslarını sürdüren Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ayrıca temelinin atılmasına hazırlanılan metro projesi için yeşil finansman sağlanması amacıyla temaslarda bulunacağını belirterek, “EBRD’de yarın metro ile ilgili son görüşmeleri yapacağız. Bildiğini gibi metro için Cumhurbaşkanlığı kararnamesi çıktı. Yeşil finansman bulmam gerekiyordu. Yeşil finansmanı bularak ülkemize, şehrimize dönmüş olacağız” ifadeleri ile müjdeyi verdi. ŞAHİN: YENİ TERMİNOLOJİYE GÖRE BİZİM BÜTÜN DÜNYAYLA FİKİR BİRLİĞİ, EYLEM BİRLİĞİ, SÖYLEM BİRLİĞİ OLUŞTURMAMIZ LAZIM Başkan Şahin konferansın ikinci gününde yaptığı değerlendirmede küresel ısınma ve orman yangınlarının şu anda tüm dünyanın en büyük sorunu olduğu belirterek şunları söyledi:“Bizim hem yaptıklarımız hem de yapmamız gerekenler var. Yeni bir dünya var, yeni terminolojiye göre bizim bütün dünyayla fikir birliği, eylem birliği, söylem birliği oluşturmamız lazım ve günün sonunda bunu yeşil finansmanlı bulmamız gerekiyor. 12 yıldan beri bu yolculukta çok önemli bir yol kat ettik ama önümüzde çok daha uzun bir yolculuk var. Bu yolculukta şu an bütün dünya kentsel soğutmadan bahsediyor. Yeşil çimento binaların oluşturduğu karbonmonoksitin nasıl azaltılacak? Kim ne yapacak? Yapay zeka ile yeşil finansmana nasıl ulaşılacak? Veriler nasıl koordine olacak? Gaziantep Büyükşehir olarak da biz bundan sonraki süreçte yeşil soğutma eylem planını nasıl çalışacağız? Kentsel tasarımı buna göre nasıl oluşturacağız? Orman yangınları bir sonuç. Küresel ısınma bir sonuç. Bizim başa dönüp bu sonuca karşı erken uyarı sistemini görmemiz gerek. Bütün dünya şu anda yeşil şehirden yeşil gezegene nasıl çıkacağız bunu çalışıyor. Tek başına senin yeşil olman da bir şey ifade etmiyor.” GÜNÜN SONUNDA DOĞRU FİKİR, İNOVASYON, İYİ TASARIM BERABERİNDE ÇOK BÜYÜK YENİ DÖNÜŞÜMLERE NEDEN OLUYOR Kendi şehrini korumak için gezegenin yeşil gezegene dönüşmesi gerektiğini ifade eden Başkan Şahin, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Mikrodan makroya, makrodan mikroya ne yapacağız, ne yapmayacağız? Her şey para değil. Günün sonunda doğru fikir, inovasyon, iyi tasarım beraberinde çok büyük yeni dönüşümlere neden oluyor. Bu çalışmaların hepsinde şu an arkadaşlarımızla biz ne yaptık, bundan sonra ne yapmamız gerekiyor? Bunu çalışacağız. Gaziantep Modeli’nin bir dünya modeli olma noktasında bütün gücümüzle çalışmamıza devam edeceğiz.” HABER: ALİ DUYSAK  

alt alan
alt alan

Öne Çıkan Videolar

Yukarı